Nog één maand... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Eline & Rianne - WaarBenJij.nu Nog één maand... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Eline & Rianne - WaarBenJij.nu

Nog één maand...

Door: Eline & Rianne

Blijf op de hoogte en volg Eline & Rianne

18 September 2014 | Nederland, Gouda

Beste familie en vrienden,

Maandag 20 oktober is het zover… Dan vertrekken wij naar Gambia! Het duurt nog wel even, maar voor ons komt het wel steeds dichterbij. Wij zullen kort uitleggen waarom we naar Gambia gaan. Dit schooljaar zitten we in ons laatste jaar van de PABO. Het is dan de bedoeling dat studenten op internationale stage gaan om ook onderwijservaring in het buitenland op te doen. Dit schooljaar kregen we voorlichting over de internationale stages. Er werd ons verteld over een project in Gambia van de Rotary Club te Gouda. Zij hebben daar al lange tijd een project lopen op de basisschool die wij hopen te bezoeken. Zij willen graag dat pabo-studenten daarnaar toe gaan om daar hun bijdrage te leveren aan dat project. Na een hele sollicitatieprocedure zijn wij uiteindelijk uitgekozen om naar Gambia te gaan. We hopen hier ruim een maand te verblijven. We verblijven in het plaatsje Jallow Kunda, District Central River Region. Vijf weken lang verblijven we in een klein kamertje wat grenst aan een dorpsziekenhuis. Iedere dag gaan we aan het werk op de basisschool in het dorp. We hoorden dat de school op loopafstand van onze verblijfplaats is. Dit is dus erg fijn!

Gebed is een belangrijke ondersteuning voor ons. We hopen daarom dat u voor ons wilt bidden, voor een goede reis en een veilige aankomst in Gambia.

Graag zouden wij ook wat sponsorgeld bij elkaar willen krijgen om daar ter plekke spullen te kopen voor de basisschool. Hier een overzicht van de dingen die we kunnen kopen:
 pennen, potloden, stiften, linialen, puntenslijpers, scharen, plakband, lijmpotjes en nog meer schrijf- en knutselgerei.
 schriften
 papier (gekleurd papier en wit papier)
 educatieve posters om in de klas op te hangen
 landkaarten
 gymmaterialen, zoals ballen, kegels, hoepels, pionnen, springtouwen, etc.
 allerlei speelgoed voor de kleuters
 educatieve materialen zoals wereldbol, rekenspelletjes etc.
 schoolboeken
 speeltoestellen op het schoolplein die vernieuwd en opgeknapt moeten worden.

Het is lastig om nu allemaal al te zeggen wat we precies gaan doen en wat we aanschaffen, omdat we ter plekke moeten bekijken wat ze allemaal nodig hebben en waar ze het meeste behoefte aan hebben. Het lijstje (ontvangen van twee pabo studenten die er vorig jaar zijn geweest) hierboven is nog maar een begin. Er is in ieder geval meer dan genoeg te doen, gezien de omstandigheden op die basisschool.

We zouden het enorm waarderen als u ons zou willen sponsoren voor het project op de basisschool in Jallow Kunda. Voor alle dingen die we daar willen realiseren is uw hulp ook nodig. We houden in Gambia een logboek bij met de materialen die we aanschaffen van het sponsorgeld. Blijf op de hoogte en laat je mailadres achter op onze website! (zie het kopje 'blijf op de hoogte' links onderaan)

Namens ons, en alle kinderen uit Jallow Kunda alvast hartelijk bedankt voor uw steun!

P.s. sieraden, loombands, stuiterballen, knikkers, mini-speeltjes etc. zijn bij ons ook van harte welkom!

Zie de foto’s (van de studenten die er vorig jaar geweest zijn) om een impressie te krijgen van de school.